2020/03/01

WTF!

Képzeljétek, a minap egyik ismerősömmel beszélgetve majdnem padlót fogtam. John Marrsnak A tökéletes pár c. könyvről beszélgettünk, amit egyébként én adtam neki kölcsön. Imádtam azt a könyvet, emlékszem, rögtön az első fejezet után beszippantott annyira izgalmas és érdekes volt az egész. Amit tudni kell róla, hogy a könyv öt emberről szól. A velük történt eseményeket felváltva, több rövid fejezeten keresztül ismerhetjük meg, ami mindegyike olyan véggel zárul, hogy majd megesz a fene a folytatásért. De türelmes vagy, és kivársz, és mindig az épp soron következő szereplő történetével folytatod, ami persze amikor elkezded olvasni annyira nem is nagyon érdekel, mert még az előző hatása alatt állsz, de hamar rájössz, hogy ez a történet is ugyanolyan izgalmas, ha nem izgalmasabb, mint az előző és mire a fejezet végére érsz, márt ezt sem szeretnék abbahagyni… és így tovább.

Na már most, amikor megkérdeztem B.-t , hogy melyik szereplő a kedvence, akkor azt mondta, hogy még nem tudja, mert csak kettőt olvasott végig belőle. WTF? Jééézusom!


Esküszöm, nekem eszembe se jutott, hogy így kellene olvasnom a könyvet, hogy mindig tovább lapozok ahhoz a személyhez, akinek a történetében épp benne vagyok. Micsoda elvetemült dolog már ez? Hogy lehet így kiherélni, meggyilkolni… ésésés élvezhetetlenné tenni egy ilyen regényt? Hát nem pont ez a lényege az egésznek? Hát nem pont a legizgalmasabb pillanatnál való befejezés teszi elsősorban oly egyedivé, addiktívvá és izgalmassá - és igen, igen, bevallom, néha bizony kicsit bosszantóvá is - a könyvet?

Rettentő csalódott vagyok. Persze kenyértörésre ez miatt nem kerül sor köztünk, de akkor is. 

Vagy túlreagálom a dolgot?

Ah, nem is tudom mit mondhatnék erre. 

5 megjegyzés:

  1. Én megértelek, ez szerintem is szörnyű. :S A könyv nem véletlenül van felépítve úgy, ahogy. Hát, nem vagyunk egyformák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azzal próbáltam nyugtatni magam, hogy nem vagyunk egyformák, de basszus.... ez tényleg fájt. :(

      Törlés
  2. Hát az ő dolga :D Ez legyen a legnagyobb gondod, de elhiszem, hogy ki tud idegelni egy ilyen dolog :D Sose csináltam, maximum olyat, hogy ha több történet van egy könyvben, akkor azzal kezdem, amelyikhez kedvem van pl. Örkény válogatott kisregényeiből a Tótékkal kezdtem, ami talán a második vagy harmadik volt. De ez talán még bocsánatos bűn :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amit írtál az szerintem is bocsánatos, de ez... Egyébként amikor mondta, hogy hogyan olvassa, akkor nagyon finoman közöltem vele, hogy szerintem ezt nem így kéne és persze te döntöd el, hogy hogy haladsz vele, de így lehet nem lesz annyira élvezetes blablabla.
      Meg aztán lehet nem is zavart volna ám ez a dolog annyira, mondom annyira!, ha előtte nem kért volna meg, hogy ajánljak neki egy izgis olvasmányt, és én hosszas gondolkodás után ezt választottam, bízva benne, hogy tetszeni fog neki. Szóval szerintem ezért is fájt ez a dolog. :)

      Törlés
    2. Persze, érthető, meg nem hiába épül föl úgy egy regény, ahogy... :D

      Törlés