2021/04/02

, , , , ,

Sarah MacLean: Tizenegy ​botrány egy herceg meghódításához - Love By Numbers #3

Tudom sokszor elhangzott már a blogon, de nem elégszer: imádom a történelmi romantikusokat. Sarah MacLean nevével először bő hét évvel ezelőtt találkoztam, amikor A csábítás kilenc szabálya trilógia első kötetét olvastam. Emlékszem, annak idején tetszett a könyv, persze nem annyira, mint Julia Quinn regényei - mert ebben a műfajban akaratlanul is mindenkit hozzá hasonlítok, mivel ő nekem az etalon, nincs ezen mit ragozni -, de amire alapvetően számítottam: szívet melengető romantikus jelenetek és kedvelhető szereplők, akik különböző szórakoztató kalandokba keverednek, megkaptam. 
Hogy miért vártam ilyen sokáig a folytatásra? - magam sem tudom. Csakúgy, mint azt sem, hogy hogy a fenébe került a kezembe a 3. kötet a 2. helyett. Úgyhogy totál megszívtam ezzel a sorozattal amiért összekevertem az utolsó kettőt, amit már csak akkor vettem észre, amikor nem volt visszaút. De sebaj, mert azzal nyugtattam magam és nyugtattak mások is, hogy olyan óriási nagy dolgokról úgysem maradtam le, mert ebben a műfajban igazából semmit nem lehet elspoilerezni, hiszen mindegyik könyv ugyanarról szól: a férfi megkapja a nőt és kész.

A történet hősnője Juliana Fiori, egy szenvedélyes, vakmerő és lobbanékony természetű fiatal nő, aki nem sokat törődik azzal, hogy mit gondol róla a londoni elit, ami miatt a városi pletykafészkek fő célpontjává is válik. De neki esze ágában sincs megfelelni a társadalmi elvárásoknak: ami a szívén, az a száján. Nem csoda hát, hogy a jó hírnevét féltve őrző Simon Pearson, Leighton hercege a lehető legtávolabb szeretné tudni őt magától, ami persze úgysem sikerül neki, főleg úgy, hogy Juliana egy olyan ártatlan fogadással áll elő, melyben két hetet kér a hercegtől arra, hogy bebizonyítsa; még egy olyan rendíthetetlen nyugalmú ember, mint Simon sem képes ellenállni a mindent elsöprő szenvedélynek.
A trilógia a St. John család három gyermekének – Gabriel, Nicholas és az olasz származású Juliana – szerelmi történetét meséli el. E könyvek a rokoni szálak és baráti kapcsolatok miatt lazán összekapcsolódnak, úgyhogy szerintem mindenképp ajánlatos őket egymás után olvasni, én már csak tudom. Annál is inkább, mivel az első könyvben volt egy csókjelenet Juliana és Simon között - amire én bizony már nem is emlékeztem -,  amit azért  fontos megemlíteni, mert már ekkor tudható volt, hogy ők ketten vonzódnak egymáshoz. Igaz, hogy akkor Simon még nem ismerte Juliana családi hátterét, csak később értesült arról, hogy a lány édesanyja egy bukott márkiné, az apja pedig egy olasz kereskedő, melynek hatására aztán rögtön másként kezdett nézni a lányra. Kétes származása miatt minél távolabb akart kerülni tőle, ami nem csak a hírnevének, de nyilvánvalóan a szívének is jót tett volna. Álláspontja szerint egy jó angol házasságban nincs helye a szenvedélynek, amit Juliana badarságnak tartott, és hogy mindezt bebizonyítsa, botrányt botrányra halmozva, mindig kellemetlen helyzetekbe sodorja a herceget, akivel közben egyre közelebb kerülnek egymáshoz.

Ebben a kötetben Juliana és Simon között nem a szokványos szerelmi románc bontakozik ki, hiszen az eddig általam olvasott könyvekben mindig a férfi futott a nő után és a hölgyek voltak azok, akiket elérhetetlennek, ellenállónak és makacsnak tüntetett fel az író. Itt viszont Simon volt az, akit meg kellett hódítani, és be kellett törni, ami be kell valljam, csak még izgalmasabbá és érdekesebbé tette a sztorit és tovább fokozta számomra a herceg vonzerejét. 
Én egyébként nagyon szerettem ezt a karót nyelt makacs férfit, aki mindig kínosan ügyelt a társadalmi státuszára, és rá se hederített a hozzá képest rangon aluliakra. Nem érdekelt, hogy érzéketlen volt a szenvedéllyel szemben, és hogy híresen gőgös és távolságtartó, a mindenkit lenéző viselkedéséről már nem is beszélve - hiszen úgy gondoltam, hogy innen lesz szép nyerni egy szerelmes nőnek, nem igaz hölgyeim?

Juliana nem volt angol, nem volt arisztokrata és nem tudott olyan egyszerűen alkalmazkodni az angol világ szabályaihoz és korlátaihoz, mint mások. Nem kereste a kalandot, ennek ellenére soha nem állt ellen neki, ami egy csomó szórakoztató jelenetet eredményezett. Kezdve a meneküléssel egy sötét parkon át, melynek eredményeként pont Simon hintójában kellett elbújnia. Majd ezt követte a férfiruhában való vágtázás a Hyde Parkban, ami később egy kis tavi fürdőzéssel folytatódott, az istállóban való csókjelenetről már nem is beszélve… Szóval ahh, rengeteg kalandban volt része, melyek mindegyike Simon bosszantására és persze megszelídítésére szolgált.

Összességében én nagyon élveztem ezt a könyvet. A szereplők elvarázsoltak és maga a történet is nagyszerű volt tele érzelemmel és szenvedéllyel, szellemes és pergő párbeszédekkel, és még a szexjelenetek sem lettek túlzásba víve, úgyhogy tényleg tökéletes volt számomra. 
A műfaj kedvelőinek csak ajánlani tudom.


Kiadó: Könyvmolyképző
Eredeti cím: Eleven Scandals to Start to Win a Duke's Heart 
Fordította: Hetesy Szilvia
Oldalszám: 416

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése