Ne értsetek
félre, nem azt mondom, hogy nem volt a könyvben romantika, mert volt. Ráadásul kedvemre való is lett volna, ha mondjuk nemcsak a könyv felétől
kezdett volna szép lassan, ismétlem lassan kibontakozni, és a szereplők sem
olyanok lettek volna, mint amilyenek voltak, de erről majd később, és nem
utolsósorban ha a mostaninál egy kicsivel nagyobb szerepet kapott volna, akkor igen. Akkor azt mondom, hogy minden kívánságom teljesült. De ez nem így volt, és igazából kár is
ezen hisztiznem, mert bár sok témát érintett a könyv, de a fő hangsúly, ami egy
több éve magára hagyott lakásban talált műkincsek és azok eredetének kiderítése
körül forgott, így is roppant érdekes és eredeti téma volt.
A történet
főszereplője Flora, egy fiatal, de annál tapasztaltabb és ambiciózusabb
művészeti tanácsadó, aki rengeteg elit aukción vesz részt, hogy foggal-
körömmel küzdjön egy-egy felbecsülhetetlen értékű műalkotásért. Egy nap a
főnöke közli vele, hogy sürgősen Párizsba kell utazniuk, hogy találkozzanak új
ügyfelükkel, a Vermeil családdal, akik elmondják, hogy csak néhány nappal
ezelőtt tudták meg, hogy egy olyan lakás van Párizs belvárosában a
tulajdonukban, aminek a létezéséről eddig nem is tudtak. Arra kérik Floráékat,
hogy ők látogassák meg először a lakást és értékeljék fel a több évtizede ott
porosodó műkincseket. Amikor Flora elfogadja a megbízást még nem sejti, hogy
milyen titkokat rejtenek azok a festmények. És arról sincs fogalma, hogy a
Vermeil család fiatal örökösei – Natasha és Xavier, akik féktelen életmódjuk
miatt a bulvárlapok kedvenc szereplői és akik teljes ellentétben állnak a
művelt és nagy tiszteletben álló szüleikkel -, vajon miért élnek ilyen
kicsapongó életet.
Ami a legjobban tetszett a könyvben az a műkincsek eredetének felderítése volt, illetve azok az információk, amiket az eladásuk és az árverésre bocsátásuk feltételeiről megtudtam. Persze így utólag belegondolva már tök logikusnak tűnik, hogy csak azok a festmények kerülhetnek árverésre, melyek megszerzésének háttere visszakövethető. És itt kerül a képbe Flora, akinek az volt a feladata, hogy minden egyes festmény sorsát és előéletét felderítse. És mivel Vermeilék háborús hősök voltak, a képek pedig a náci megszállás ideje alatt kerültek a lakásukba, így óriási botrányt kavart volna, ha netán kiderül, hogy a műkincsek beszerzésével hasznot húztak a Harmadik Birodalommal való üzletelésből. Szóval mint mondtam, az alapötlet és Flora nyomozása szerintem nagyon érdekes és még izgalmas is volt. Illetve miután beindult sztori, a cselekményben is rengeteg fordulat volt, és a rejtélyek is szépen fel voltak építve. Ám ennek ellenére mégis kissé nehezen hangolódtam rá a könyvre. Az első fele nem igazán kötötte le a figyelmemet, és sajnos sok olyan felesleges és részletes leírással fárasztott az írónő, amitől gyakran lankadt a figyelmem, a túlzott fényűzés és gazdagság hangsúlyozása pedig egy idő után már kifejezetten irritált. Meg aztán a szereplők kidolgozatlanságát is rendkívül fájlaltam, mert bár Flora kedves volt, meg céltudatos, meg aranyos, de azok alapján, amiket megtudtam róla, nem tudnám pontosan körülírni a jellemét. Xavier pedig... ahhh, nála rosszabb és egydimenziósabb figurával még soha nem találkoztam – pedig istenemre mondom, nem kis potenciál lakozott ebben a férfiban.
Ám ami a
leginkább zavart olvasás közben, hogy teljesen szétesett számomra a történet.
Nem tudtam fogást találni rajta, mert annyi témát érintett; a műkincsek
megismerésétől kezdve a II. világháborús szálon, a bonyolult családi
kapcsolatok és emberi sorsokon át a nemi erőszakig, hogy azt sem tudtam, hogy
melyikre figyeljek igazán. És mindezt a szerző megfejelte még Flora testvérének
szörnyű titkával is, ami úgy húzódik végig a könyvben, hogy fogalmunk sincs
róla, hogy mi lehet az. Csak annyit tudunk, hogy elég komoly lehet, mivel
Florát nagyon gyötri és mindent megtenne, hogy a bátyjának jobb legyen - nagy
levegőt vesz - szóval ez nekem már túl sok volt.
Na de hiába is ez a sok nyafogás részemről, mert őszintén? Nem bántam meg, hogy elolvastam. Jó könyv volt ez, rengeteg potenciál és érdekes dolog volt benne, de megítélésem szerint ennél sokkal jobb is lehetett volna.
Kiadó: 21. SzázadEredeti cím: The Paris Secret
Fordította: Alföldi Zsófia
Oldalszám: 400
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése