2019/10/06

Szeptemberi számvetés

Az előző hónaphoz képest most sokkal több könyvvel - ilyen előzmények mellett mondjuk ez nem volt nehéz - pontosan hét darabbal lettem gazdagabb. Sajnos a Juiette nagy utazása hiányzik a képről, mivel azt utazókönyvvé tettem és már útnak is indítottam. A hét könyv közül hármat a molyon vásároltam, a többi előrendelés vagy valamilyen jó kis akció keretén belül került hozzám. Olvasás szempontjából most is hoztam a megszokott papírformát, azaz 3 könyvet havonta. (Ha esetleg még egy beesik, az már kivételes esetnek számít.) 
A szeptember egyébként jó kis hónap volt, mert azon kívül, hogy elkezdődött az iskola, amit én már rettentő vártam - a gyerekek az utolsó hetekben már halálra unták itthon magukat -, egy kis családi kirándulás is belefért. A lányom már régóta mondogatta, hogy szívesen megnézné újra a Bécsi Természettudományi Múzeum bogaras részét, a fiam pedig az ásványokét. Úgyhogy fogtuk magunkat és egy hosszú hétvégére Sopronba utaztunk, ahonnan aztán már csak egy köpésre volt Bécs. És ha már Bécs, akkor muszáj volt ellátogatnunk a Práterbe és ismét elmenni abba az étterembe, ahol azt a bizonyos híresen nagy bécsi szeletet lehet kapni. (Vigyázat, itt csak készpénzzel lehet fizetni. Mi ezt nem tudtuk, pedig már nem először jártunk ott, így majdnem ott kellett hagynunk a gyerekeket mosogatni - egyébként vér ciki volt egyesével összekapargatni az eurókat a táskák aljáról.) Aztán másnap megnéztük Fraknó várát, ahol szerencsére kértünk idegenvezetést, ami szuper volt, kár lett volna kihagyni. Úgyhogy összességében nagyon jól éreztük magunkat, annak ellenére, hogy volt, hogy egyszer eltévedtünk és a kocsink is sokszor nagyon csúnyán kibabrált velünk. Na de izgalmak, hisztik és kisebb-nagyobb veszekedések nélkül ugye nem is rendes kirándulás egy családi kirándulás.

Sorozatok tekintetében ebben a hónapban nem voltunk túl aktívak. Csak egy fantasy-sorozatot, a Carnival Row-t kezdtük el nézni, aminek a hangulata és a látványa szerintem baromi jó. Egyébként a molyon olvastam róla először, ott írta valaki, hogy Orlando Bloom (A Gyűrűk Ura Legolasa) a film főszeplője. És nekem ennyi elég is volt ahhoz, hogy rögtön szóljak P.-nek, azonnal töltse le, mert biza én ezt mindenképp nézni akarom. Egyébként nem sok részt láttunk még eddig belőle, úgyhogy kiforrott véleményem nincs a történetről. Mondjuk volt egy két olyan epizód, amitől annyira nem voltam elájulva, de összességében eddig tetszik a sztori, de a hozzá kapcsolódó sötét és különböző lényekkel teli steampunk világ még nála is jobban. 

A következő hónap könyvvásárlás tekintetében úgy nézem elég húzós lesz, mert rengeteg olyan újdonság érkezik, amire mindenképp kíváncsi vagyok. De ezekről úgyis készítek majd egy listát, hogy melyekre gondolok pontosan. Szóval szeptemberről röviden ennyit.

Ui.: Ugye milyen jó, hogy végre megérkezett az ősz, és vele együtt a puha takaróba burkolódzós, fotelbe kuckózós, meleg teát szürcsölgetős hűvös őszi esték? Ó, de imádom őket!

2 megjegyzés:

  1. Szép kis kupac, kellenek az olvasnivalók a kuckózós időszakra :)
    De jó lehetett ez a hétvégétek. Béccsel már én is kacsingatok, csak átutaztam rajta tavaly, pedig jó lenne egyszer picit csatangolni is ott. Ebbe a nem lehet kártyával fizetni helyzetbe én is sokszor belefutottam már, szar érzés.
    A Carnivalt én is elkezdtem, hangulatilag nagyon erős, bár még csak 2 részt néztem meg.
    Örülök én is nagyon, hogy itt ez az őszi idő, minden kliséjét ki szeretném élvezni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Év elején is voltunk Bécsben az Albertrinában, Monet kiállításon. 100 festményét állították ki, nagyon szép volt. Előre megvettük a jegyeket, semmi sorban állás nem volt - szuper volt. Akkor mentünk el az illúziók múzeumába is, meg a lepkeházba.... szóval sok látnivaló és program van Bécsben szerintem vágj neki. :)
      A fent említett éttermet pedig nyugodt szívvel ajánlom. :)

      Törlés