2020/11/06

, , , , , , ,

Jeaniene Frost: Első ​lobbanás ~ Az éjszaka hercege 1.

Úristen de örülök, hogy ilyen sokáig halogattam ezt a könyvet, mert ez most nekem baromi jól esett. És nem csak azért, mert egyébként is imádom a paranormális történeteket, hanem mert muszáj volt valami könnyed romantikus olvasmányt találnom A jó szamaritánus után, ami totál lehúzott lelkileg. És mivel Frostban eddig még soha nem csalódtam, és véletlenül épp a KMK is egy jó kis akciót hirdetett rá, így úgy gondoltam, hogy most jött el az ideje annak, hogy végre a kezembe vegyem ezt a könyvet.

És hogy használt-e a lelkemnek? Hah… naná hogy használt. Sőt, már a következő rész is útban van hozzám.

A történetről röviden annyit, hogy Leila a majdnem halálos balesete óta a képregényekből ismert legnagyobb szuperhősökhöz hasonló erővel bír: nemcsak az emberek legsötétebb titkait látja, és pontos tartózkodási helyét tudja, amikor megérinti őket (vagy csak egy hozzájuk tartozó tárgyhoz ér), hanem ezen kívül szintén egyetlen érintéssel képes áramütést is okozni nekik. Ez a szörnyű képesség sajnos arra kényszeríti, hogy elhagyja családját és egy vándorcirkuszhoz csatlakozzon, ami lehetővé teszi számára, hogy soha ne maradjon sokáig egy helyen, és ne vonja magára mások figyelmét. De amikor egy vámpírcsoport elrabolja, és arra kényszeríti, hogy különleges képessége segítségével találja meg nekik Vladot – tudjátok… az igazi Vladot, azt a bizonyos havasalföldi fejedelmet, Drakulát - az élete a feje tetejére áll.

Már szinte el is felejtettem, hogy milyen jó stílusban tud írni Frost. Vlad egyébként egyike volt azoknak a karaktereknek, akik anno a Cat & Bones sorozatban azonnal felkeltették a figyelmemet, úgyhogy nagyon örültem, hogy a szerző úgy döntött, hogy négy könyvet is szentel eme rendkívüli képességekkel bíró szereplőnek. Ami ez után a könyv után igazából elmondható róla, az nagyjából ugyanaz, mint korábban, azaz még mindig egy arrogáns, öntelt és túl magabiztos, de rendkívül titokzatos férfi, mely tulajdonságok persze továbbra sem teszik őt ellenszenvessé, sőt, épp ellenkezőleg. Most, hogy személyiségét más aspektusból is megismerhettem, Vlad karaktere csak még vonzóbbá vált számomra. Persze néhány apróságot már eddig is tudtam róla a korábbi sorozatban való megjelenése révén, de azért itt most sokkal részletesebb bepillantást nyertem a múltjába, és az ellenségeit is jobban megismerhettem. Természetesen még mindig sok rejtély van körülötte, de tény, hogy Vlad egy lenyűgöző karakter, pirokinetikus képessége pedig csak még ijesztőbbé teszi őt.
A külföldi borítók is csodásak

Leila szintén nagyon szimpatikus volt számomra. Ő egyike azoknak a kemény és független főszereplőknek, akik megszokták, hogy önállóan boldogulnak és küzdenek minden nehézség ellen, anélkül, hogy nyafognának vagy a hős segítségét kérnék. Szóval őt is nagyon bírtam. A sztorit egyébként az ő szemszögéből olvashatjuk, ami nem volt rossz, de azért kissé hiányoltam Vlad gondolatait is. Jó lett volna egy kicsit az ő fejébe is belelátni, de lehet, hogy az önteltsége miatt jobban jártam, hogy mindebből kimaradtam. 

Ami egyébként nagyon tetszett Vladban, hogy a maga beteg módján jobban értékelte az életet, mint a legtöbb ember, de csak és kizárólag a saját emberei életét, akik ezért tisztelték és ragaszkodtak hozzá, még akkor is, ha a viselkedése néha rémisztő volt számukra. Meg aztán imádtam a Leilával való kapcsolatát is. A romantika jól megalapozott és finom módon fejlődött közöttük. Na jó, Vlad egyszer kétszer orbitális bunkó módjára viselkedett vele, de legalább nem estek rögtön egymásnak, hanem megpróbálták jobban megismerni a másikat, miközben az őket fenyegető veszély ellen is harcolniuk kellett. Érződik, hogy valami nagyon erős kapcsolat alakul ki köztük, de mivel Vlad nem egy egyszerű ember (ja bocsika, vámpír), és Leila képességeivel is problémák adódnak, így úgy tűnik, hogy kicsit - mondjuk még legalább három rész erejéig - várnunk kell, hogy mi sül majd ki kettőjük kapcsolatából. Úgyhogy kíváncsian várom, mit hoz a folytatás.


Kiadó: Könyvmolyképző
Eredeti cím: Once Burned
Fordította: Szebegyinszki Szilvia
Oldalszám: 340

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése