2019/01/29

,

⁂ Vajon melyik könyvből való az idézet? ⁂

Van kedvetek kicsit játszani? 
A minap találkoztam ezzel a könyvvel, amibe a következőket olvastam:

"A mondottak magától értetődőnek tűnhetnek, de a változás leírásában nagyon sok bonyodalom léphet fel. Bizonyos változásokat – pl. egy nagyon lassan haladó, de gyorsan gomolygó vagy párolgó felhő áramlási sebességét, vagy a női észjárás változásait – sokkal nehezebb leírni, mint a tömegpont mozgását."

Megjegyzem, én ezt mindenképp bóknak veszem, és rendkívül jól szórakoztam rajta. A ti feladatotok kitalálni, hogy a lent felsorolt három könyv közül, vajon melyikből származik ez a megállapítás.

A. Esetleg Richard Feynmantól? A mai fizika című könyvében olvashattam, melyben a fizika nagy jelentőségű törvényeit a női észjárás bonyolult működéséhez hasonlítva írja le?

B. Vagy netán egy romantikus könyvben találkozhattam vele, ahol hős szerelmesünk így vélekedik szíve hölgye magas röptű gondolatairól?

C. Vagy urambocsá, egy izgalmas thrillerben, ahol az őrült gyilkos épp azon lamentál, hogy a kiszemelt áldozat szellemi képessége mennyivel bonyolultabb és kiszámíthatatlanabb a sajátjánál?


Szerintetek melyik a helyes válasz?
( A helyes megfejtők között egy virtuális dobostortát sorsolok ki.)

A helyes megfejtés: A

Igen, igen. Richard Phillips Feynman Nobel-díjas amerikai elméleti fizikus írta a fent elhangzottakat.

3 megjegyzés: