2019/01/20

, ,

Catherine Steadman: Zavaros vizek

Elsősorban azért vártam már irtózatosan ennek a könyvnek a megjelenését, mert azt olvastam a kiadó FB-oldalán, hogy a tavalyi évben ez volt Reese Witherspoon egyik kedvenc olvasmánya, másrészt mert ennek örömére a színésznő saját filmgyártó vállalata rögtön meg is vette a könyv megfilmesítési jogát, szóval módfelett érdekelt, hogy mi lehet az a sztori, amiből filmet készítenek és ami sikerében a színésznő ennyire bízik.

Nos, sajnos erre a titokra nem jöttem rá, mert az vagy nem volt hatással rám vagy egyszerűen csak elsiklottam felette, mindenesetre tény, hogy én ebben a könyvben egy átlagos thrillernél bizony nem láttam többet, úgyhogy kicsit csalódott is vagyok, őszintén szólva többet vártam.

A történetről röviden annyit, hogy adva van egy fiatal pár - Erin és Márk –, akik úgy tűnik, hogy tökéletesen megértik egymást. Mark befektetési bankár, aki épp az esküvő előtt veszíti el a munkáját, Erin pedig dokumentumfilm készítő, aki új projektében három rab életét követi nyomon a börtönélettől kezdve a szabadulásig. A fiatalok a nászútjukat Bora Borán töltik, ahol minden úgy alakul, ahogyan azt megálmodták, de aztán egy nap, búvárkodás közben egy csomó pénzzel és drágakővel teli táskát találnak a vízben. Rengeteg kérdés merül fel bennük, először is, hogy kié lehet ez a táska, vajon keresi-e valaki, és ha igen, az milyen ember lehet. És a legfontosabb: megtartsák-e a benne talált dolgokat vagy inkább szabaduljanak meg tőle? Rövid mérlegelés után úgy döntenek, hogy senkinek sem szólnak a titkukról, hiszen ha más nem tud a pénzről és drágakövekről, akkor miért ne tarthatnák meg? És ezzel kezdetét veszi egy veszélyes játszma, amely olyan események sorozatát indítja el, ami nem csak Erin és Mark házasságát, de az életüket is örökre megváltoztatja.


" Töprengtek már azon, hogy mennyi ideig tart kiásni egy sírt?"

Nem tudom így van-e, de nekem úgy tűnik, hogy Chaterine Steadman eleve filmre írta ezt a regényt, hiszen olyan erős kezdéssel indít, ami rögtön maga után húzza az olvasót/nézőt. Mert ki ne akarná tudni, hogy vajon hogyan és miért jutott hősnőnk egy romantikus nászúttól egy halott test eltemetéséig. Szóval a sztori számomra egész jól indult, érdekes volt nyomon követni Mark és Erin reakcióját a talált kincsekre: hogy kezdetben mennyire élvezték a játékot, amiben titkos bankszámlát nyithattak és úgy tehettek, mintha mi sem történt volna. Élték tovább a kis életüket, sok pénzzel a zsebükben, ami egyébként akár még sikerülhetett is volna nekik, ha Erin nyugton tudott volna maradni a seggén és nem titkolóztak volna egymás előtt. De azt hiszem mindketten elég hülyék voltak ahhoz, hogy meg tudják tartani azt a kincset, ami hirtelen az ölükbe hullt. Erin önfejűsége és Mark fura viselkedése miatt a szakadék csak egyre nőtt közöttük, és úgy tűnt, a pénz is inkább szétválasztja, mintsem közelebb hozza őket egymáshoz.

Amit kezdetben kissé zavarónak éreztem olvasás közben, azok az érzelemmentesen és hirtelen befejezett rövid fejezetek voltak, amiket idővel azért sikerült megszoknom. Nem úgy, az értelmetlenül hosszú és aprólékos leírásokat, melyek olvasása közben olyan érzésem volt, mintha a szerző mindezzel csak a lapszámot szerette volna növelni. Ráadásul mint kiderült, a prózai írás sem az írónő erőssége, ami ennél a műfajnál persze nem is várható el, de még ha így is lenne, ki a fenét érdekel egy fegyver részletes összeszerelésének leírása, vagy egy esküvői menü hosszas részletezése, ne adj isten a Bora Borán előforduló cápafajok listája – s mindez oldalakon át.
A könyv nem volt gyors tempójú, inkább lassan építkezett, és maga a sztori sem lett volna rossz, hiszen rengeteg lehetőség rejlett benne, ám úgy érzem, hogy Steadmannak ebből nem sok mindent sikerült feltárnia. Izgalmas és feszült történetvezetés helyett én inkább kissé idegesítőnek és irritálónak éreztem az egészet, ami csakis a hősnő meggondolatlan és logikátlan cselekedeteinek volt köszönhető. Erin hihetetlen sok ostobaságot követett el, melynek következtében nemcsak a cselekmény hitelességét, de a komolyságát is többször megkérdőjeleztem. Ám ettől függetlenül mégsem tudtam letenni a könyvet, vagy legalábbis nem szerettem volna addig, amíg ki nem derül, hogy mi lesz a vége.

Úgyhogy összességében nem bántam meg, hogy elolvastam, még ha az izgalomtól és feszültségtől nem is rágtam tövig a körmöm. Azt nem mondom, hogy ebben a kategóriában nincs ennél sokkal jobb alkotás, de minden hibája ellenére még így is jó olvasásélményt nyújtott, amolyan egy szuszra olvasósat. Érdekelt a történet és ahogy időm engedte, rögtön a kezembe is vettem, szóval gyorsan fogytak az oldalak, de nem hiszem, hogy újraolvasás céljából bármikor is lekerülne még a polcról.
Catherine Steadman


Kiadó: Lettero
Eredeti cím: Something in the Water
Fordította: Pék Zoltán
Oldalszám: 376

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése