2020/02/20

, , , , , ,

Daniela Sacerdoti: Vigyázz ​rám (Glen Avich 1.)

Eilidh Lawson többéves sikertelen meddőség elleni kezelésen van már túl, mely miatt rengeteget szenvedett, de úgy tűnik, végül mégis kénytelen elfogadni a tényt; neki már soha nem lehet gyermeke. Mindez lelkileg természetesen teljesen kikészíti, ráadásul a családja is folyamatosan megalázza és még a férje is megcsalja, úgyhogy kétségbeesésében úgy dönt, visszatér gyermekkora helyszínére, a Felföldre. Miközben szétesett élete darabjait próbálja ismét egymás mellé illeszteni, találkozik gyerekkori barátjával Jamievel, aki mint kiderült, egyedül neveli kislányát, Maisie‑t. 

Miután Maisie anyja úgy dönt, hogy elhagyva családját visszatér Londonba, hogy elsődleges céljára a művészi karrierjére tudjon koncentrálni, Jamie - azon kívül, hogy szíve darabokra törik - mindent megtesz, hogy szerető környezetben és megfelelő körülmények között nevelje fel lányát. Kezdetben segítségére volt édesanyja, Elizabeth, aki pár évre rá azonban meghalt, ám ez nem akadályozza meg abban, hogy segítse fiát, és apró kis földöntúli trükkök segítségével próbálja meg összehozni őt a városba visszatérő Eilidh-el.


Nagyon régóta csücsült már ez a könyv a polcomon. Egy barátnőmtől kaptam kölcsön még anno - ki tudja már hány éve - jobb meg se számolni, mert ha kiderülne, tuti, hogy kitekerné a nyakamat, szóval épp itt volt az ideje, hogy végre sort kerítsek rá. És igazából kár volt eddig halogatnom, mert a végétől eltekintve egy igazán nagyon szívmelengető és megható könyvről van szó. Irtózatosan tetszett és élveztem az írónő stílusát, és ahogy a történetet felépítette. Sok olyan gondolattal találkoztam benne, ami körülölelt, simogatott és elgondolkodtatott kicsit.
Meg aztán a könyv főszereplői, Eilidh és Jamie is nagyon szimpatikusak voltak számomra. Eilidh mindent elsöprő gyermek utáni vágyát – mivel én is jártam már hasonló cipőben – tökéletesen át tudtam érzeni. Irtózatosan sajnáltam a gyermeke elvesztése miatt, és végig abban reménykedtem, hogy valami csoda folytán mégiscsak teherbe esik majd később. Nagyszerű volt látni ahogy hazaérkezve szülőfalujába újra felfedezte a régi élete iránti vágyát és szenvedélyét, amit miután férjhez ment és elköltözött otthonról teljesen maga mögött hagyott. És persze Jamie is totál elbűvölt, legfőképp a lánya iránti elkötelezettsége és a családja iránt érzett szeretetteljes viselkedése miatt.
Érdekes volt, hogy Eilidh és Jamie egymásra találásának lassú folyamatát, nemcsak a főszereplők, hanem több mellékszereplő szemszögén keresztül is nyomon követhettük. Eilidh barátai, Harry és Doug például sok humort vittek a történetbe, Jamie csupa szív és jóságos nővérét pedig egyszerűen imádtam. Mind közül azonban Jamie édesanyja, Elisabeth szerepe volt a legjelentősebb, aki már évek óta halott volt, de mivel a lelke egy párhuzamos világban ragadt, így onnan próbálta irányítani az eseményeket úgy, hogy az mindenki számára megfelelő legyen. Nekem az elején kifejezetten tetszett Elisabeth szellemének érzékeny ábrázolása. Egyáltalán nem éreztem túlzónak vagy hihetetlennek a földöntúli kis apró ténykedéseit, sőt, számomra ez olyan pluszt adott a könyvhöz, ami miatt nagyon is különlegesnek és egyedinek éreztem azt. A végére azonban mindez gyorsan tovaszállt, mert érzésem szerint ezt a szálat az írónő kissé túlzásba vitte, melynek köszönhetően most már tényleg nemcsak totál valószerűtlenné, de túl rózsaszínűvé és szirupossá is vált az egész. Úgyhogy kicsit mérges vagyok, de legfőképp csalódott. Sajnálom, hogy a vége ennyire félrecsúszott, mert olyan jól indult az egész, olyan szépen íródott a regény és olyan sok szép gondolat volt benne, hogy mindig nagy örömmel és várakozással telve vettem esténként a kezembe... De a vége miatt sajnos mégis rossz szájízzel csuktam be a könyvet. 

Kinek ajánlom? Aki a szeretet és a család, a veszteség és az újrakezdés témájában szeretne egy nagyon megható és szívszorító, egy kis paranormális élménnyel fűzerezett gyönyörűen megírt olvasmányra szert tenni. 

Első mondat: 
"Életem legkülönösebb, legcsodálatosabb napja, a nap, amely megváltoztatta az életről alkotott felfogásomat, ugyanúgy kezdődött, mint bármelyik másik nap."


Kiadó: Gabo Kiadó
Eredeti cím: Watch Over Me
Sorozat: Glen Avich 
Fordította: Tóth Gizella
Oldalszám: 328

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése