2018/12/02

,

Hangulatos téli könyvborítók #1

Elcsépelt mondás, hogy egy könyvet nem szabad a borítója alapján megítélni, mégis igaz. Azonban úgy gondolom, hogy ez ma már nem így működik. Sokszor kerültem már olyan helyzetbe, amikor annyira hangulatos és feltűnő, vagy épp egyszerű és letisztult volt egy könyv borítója, hogy egyszerűen képtelen voltam elmenni mellette, muszáj volt levennem a polcról, belelapozni és átolvasni a fülszöveget... És mindezt a borító miatt.

Persze egyáltalán nem biztos, hogy ezután meg is vásároltam a kötetet, de felfigyeltem rá és belelapoztam, tehát tulajdonképpen elérte a borító a célját: elkezdett érdekelni a könyv. Egy jó borító aranyat ér, és kis túlzással bármilyen könyvet el lehet vele adni. Szerintem.

Szerintem egy jó borító azonnal felkelti az olvasó figyelmét. Egy jó borítóra, ha az ember ránéz, rögtön tudja, hogy milyen hangulatú és témájú könyvre számíthat. Egy jó borítón apró utalások lehetnek elrejtve a könyv történetével kapcsolatban, amit az olvasó csak miután elolvasta a regényt vehet észre, na de akkor is... wow, mekkora élményt ad már ez is. Egy jó borító lehet színesen látványos, vagy ízlésesen visszafogott, a lényeg, hogy abban a pár másodpercben, amíg megpillantjuk és a kezünkbe vesszük a könyvet, el tudja adni magát. Na, de miért is beszélek nektek most erről? 

Aki ismer az tudja rólam, hogy imádom a gyönyörű küllemű könyveket, és hogy egy jól eltalált borító, rám mindig nagy hatással tud lenni. 
Sok-sok évvel ezelőtt készítettem már egy ehhez hasonló posztot a másik blogomon. Akkor olyan téli hangulatú regényeket gyűjtöttem egy kupacba, amik közül sok még meg sem jelent nálunk. Most azonban igyekeztem úgy összeválogatni őket, hogy ha bármelyiket megkívánnátok, akkor azt a hazai könyvesboltok polcain is megtaláljátok. Szóval, ez egy amolyan szemet gyönyörködtető poszt lenne, úgyhogy tessék szépen hátradőlni és nyugodtan élvezni a látványt.

Első blokk

Második blokk

Harmadik blokk

Első blokk
Carole Matthews: Szeress ​karácsonykor
Carola Dunn: Daisy ​és a jégbe fagyott Don Juan
Milly Johnson: Téli ​láng
Lindsey Kelk: Mit ​akar egy lány?
Fejős Éva: Karácsony ​New Yorkban
Sarah Morgan: Csoda ​az 5. sugárúton
Jenny Colgan: Karácsony ​a Cupcake Kávézóban
Mandy Baggot: Egy karácsonyi csók

Második blokk 
John Green · Maureen Johnson · Lauren Myracle: Hull ​a hó
Debbie Macomber: Szerelem ​karácsonyra
Rachel Cohn · David Levithan: Dash ​és Lily 12 napja
Jill Shalvis: Egyszerűen ​ellenállhatatlan

Harmadik blokk 
Sarah Morgan: Talán ​majd karácsonykor
Lucinda Riley: Angyalfa
Mary Alice Monroe: Déli ​karácsony
Cynthia Hand: Vigyázz, ​Holly Chase!
Charlotte Link: Figyelő ​szemek
Sarah Morgan: Hóvarázs
Emily March: Angyalszárnyak
Lisa Kleypas: Az ördög télen



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése