2015/02/24

, , ,

Egy politikai dráma és egy 19. században játszódó bűnügyi sorozat ~ Filmosorozat ajánló

Nemrég a férjem csábítgatott, hogy nézzek vele sorozatot, mert általában, ha ő tévézik, akkor én mindig elvonulok olvasni, amit ő meglehetősen fájlal, mert a férjem az a fajta típus, aki a közös mozizás megrögzött híve. Tudjátok: pattogatott kukorica, egy pohár bor, nasi-masi meg egy kis beszélgetés - igen, jól olvastátok, beszélgetés, mert ő egyszerűen képtelen csendben végigülni háromnegyed órát - mit háromnegyedet, még húsz percet sem - muszáj kommentálnia a történteket, és ki más lehetne az, aki mindezt meghallgatja.... természetesen én. No de nem is a tévénézési szokásainkról szerettem volna nektek beszámolni, hanem két olyan nagyon jó sorozatot ajánlani, amiket nehezen kezdtem el, de hála a férjem kitartó unszolásának (igen, hamut szórok a fejemre) a végén mégis megszerettem.

Az utolsó sorozat, aminek sikerült a fotelhez szegeznie az a Homeland volt, és bár a 4. évad közel sem szólt akkorát, mint az elődjei, valahogy mégsem tudtam félbehagyni, muszáj volt végignéznem - de be kell valljam, hogy nagy csalódást okozott. Ezután egy hosszabb szünet következett, mondhatni űr támadt az amúgy is kicsiny és gyér sorozatvilágomban és akkor jött Kevin Spacey!

Ugye mondanom sem kell, hogy ezt a sorozatot sem akartam nézni, a főcímzene volt az, ami legelőször a képernyő elé vonzott, aztán elég volt pár részt látnom belőle ahhoz, hogy totál rákattanjak és a napi minimum egyszeri 40 perces adagomat - a férjem nagy örömére - a kanapén ücsörögve türelmetlenül várjam. A House of Cards jelenleg a 3. évadnál tart, mely első epizódját február 27-én mutatják be külföldön. Az új szezon plakátja rendkívül jóra sikerült, ugyanis rajtam kívül szerintem másokban is e két ember puszta látványa is már olyan gyilkos indulatokat tud kelteni, hogy részemről akár egy kanál vízben is simán meg tudnám őket fojtani. A Kevin Spacey által megformált Francis Underwood egy velejéig gonosz és gerinctelen, a túlélésért és a hatalomért mindent beáldozni képes washingtoni politikus, aki nem kis célt tűzött ki maga elé, mint az elnöki széket, mely elérésében a hasonló mentalitású felesége Clare (Robin Wright) van mindvégig a segítségére... erre mondják, hogy zsák a foltját. A történetet átszövi a szex, a szerelem, az erőszak és a korrupció, miközben egy előre megfontolt szándékkal - öltönyben és nyakkendőben - elkövetett politikai halálosztásnak lehetünk mindvégig szemtanúi.

A másik sorozat, amire szintén szeretném felhívni a figyelmeteket egy kosztümös, viktoriánus környezetbe játszódó nyomozós történet, a Ripper Street. Egy-egy évad nyolc epizódból áll, melyek mindegyike egy önálló bűnesetet dolgoz fel. Az epizódok közötti kapcsolatot a három főszereplő háttértörténete és Hasfelmetsző Jack visszatérésétől való félelem teremti meg. A sorozat számomra elég véres és helyenként igen megrázó, de mivel e kor - az 1880-as évek Londonja - is hasonlóan brutális és kegyetlen volt, így mindezt nem róhatom fel a film hibájának. Mivel a sorozat rendkívül korhű és hangulatos, és a főszerepet pedig nem más játssza, mint Matthew Macfadyen - aki a 2005-ös Büszkeség és balítélet Mr. Darcy-ja volt -, így magától érthető, hogy a képernyő előtt a helyem. A Ripper Street jelenleg a harmadik évadnál tart - hála az Amazonnak -, és hogy lesz-e folytatása, arról sajnos nincs információm.


Ismeritek ezeket a sorozatokat, esetleg nézitek is valamelyiket?

16 megjegyzés:

  1. De örülök, hogy felfedezted magadnak a Ripper Streetet! :) Mivel én vagyok a magyar felirat készítője, mindig jó érzés, ha valaki szereti. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rényleg? De jó! :D Hálás köszönet a feliratért!:)
      És igen, egyre jobban tetszik a sorozat, bár az első rész után úgy gondoltam, hogy nem fogom nézni, de valahogy a 2. résznél mégis a képernyő előtt kötöttem ki és azóta is nézem.:))

      Törlés
    2. Annak idején látatlanban vállaltam MacFadyen miatt, de nem bántam meg. :) Ugyanúgy vagyok vele, mint te, hogy Mr. Darcy óta rajongója vagyok. :D

      Törlés
    3. De kár, hogy nem lehet csillagozni a hozzászólásokat, most vagy 5x rányomnék :D Tök jó tudni, hogy más is ugyanúgy rajong ezért a pasiért, mint én. :)

      Törlés
    4. Vagyunk még néhányan. :D ;)

      Törlés
    5. Tudom tudom, de az én közvetlen környezetemben pl. nincs senki, aki rajongna érte, ezért is örülök annyira neked, mert te legalább pontosan tudod, hogy mit érzek, ha meglátom ezt a pasit. :D :D

      Törlés
    6. Pontosan tudom. :) Az új sorozatát is elvállaltam látatlanban, ami valami 70-es években játszódó kísértethistória lesz. Remélem, nem bánom meg. :D

      Törlés
    7. Ó erről nem is tudtam. Mi ez? Mit tudsz róla? Ajjjmár, miért nem egy jó kis romantikus filmben játszik????

      Törlés
  2. Ó, de jó, hogy írtál egy sorozat ajánlót. :) Pont ott vagyok, hogy keresek valami jót, és most mindkettővel felcsigáztál :) Itt ültem már egy ideje, nézem a pasit a képen, hogy mennyire ismerős, erre olvasom és kiderül, hogy ő az új feldolgozású Mr.Darcy :)) Rá nem jöttem volna. Azt hiszem, hogy mindkettő felkerül a listámra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A House of Cards nagyon durva, Kevin Spacey szerintem hatalmasat alakít benne. Ráadásul folyamatosan kiszól a nézőkhöz, vagy ha nem szól, akkor csak a szemét forgatja ránk, amiből mi rögtön tudjuk, hogy mire gondol, szóval baromi jól játssza a genyó politikus szerepét… meg egyébként is szeretem ezt a pasit. Tényleg csak ajánlani tudom a sorozatot.

      A Ripper Streetet pedig bevallom csak Matthew Macfadyen miatt kezdtem el nézni, akiért mióta Mr. Darcy szerepében láttam játszani rajongok, de nem bántam meg, mert mint írtam nagyon hangulatos sorozat és aki szereti ezt az kort és a bűnügyi nyomozásokat annak bátran merem ajánlani.

      Törlés
  3. Amúgy hol tartasz a Ripperben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha minden jól megy és nem lesz senkinek magas láza, akkor ma fejezzük be az első évadot. :)

      Törlés
    2. Akkor még az elején vagy. :)

      Törlés
    3. Te Bea, megnéztem az új sorozat trailerét és fúúú, ez nekem nagyon para. :)))

      Törlés
  4. A House of Cards-al már én is szemezek egy ideje, majd vmikor uborkaszezonban lehet elkezdem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tégy egy próbát vele, szerintem mindenképp megéri. :)

      Törlés