2019/01/24

, , , , ,

Amie Kaufman ~ Meagan Spooner: These ​Broken Stars – Lehullott csillagok (Lehullott csillagok 1.)

Ezt a könyvet végső soron - tudom sekélyesen hangzik, de - a gyönyörű borítója adta el nekem, no meg a vágy, egy kis könnyed és izgalmas romantikus olvasmány iránt, amire a sok krimi és thriller után már totál ki voltam éhezve. És mivel még mindig nagy örömmel és kíváncsisággal olvasok YA könyveket, így úgy gondoltam, hogy ez a kötet megfelelő választás lehet arra, hogy a stresszes mindennapokban szerzett apró ráncaim kisimuljanak. 

Nos, lehet sokat vártam tőle és ez volt a gond, de sajnos nem pont azt kaptam, amit vártam.

A történet két fiatalról - Lilacról és Tarverről - szól, akik egy luxusűrhajó fedélzetén találkoznak először. A hajó pár nappal a megismerkedésük után szerencsétlenséget szenved, amit csak hőseinknek sikerül túlélniük. Egy mentőkabin segítségével a legközelebbi bolygón érnek épségben földet, ahol egy teljesen ismeretlen és többnyire kellemetlen világban találják magukat. Az életben maradás érdekében Lilac és Tarve arra kényszerül, hogy mindenben együtt működjön egymással, ami egyébként nem is olyan egyszerű feladat két olyan önfejű és makacs fiatal számára, mint amilyenek ők is voltak. Ám egy idő után természetesen sikerül hőseinknek összecsiszolódniuk és - ezzel most biztos nem árulok el nagy titkot - egymásba szeretniük.


A történet baromi jól kezdődött, teljesen felvillanyozott és magával sodort a szereplők között kialakulóban lévő édes románc varázsa, melynek alapját a szegény fiú és gazdag lány, avagy a társadalmi különbségből fakadó tiltott szerelem adta. Tudom, tudom, hogy mindez borzasztóan klisésen hangzik, és sokaknak már unalmas is lehet, de számomra ez a felállás még mindig megunhatatlan. Úgyhogy kezdetben lubickoltam a könyv hangulatában, szimpatikusak voltak a szereplők, bár meg kell mondjam, hogy egyiküknek sem sikerült maradéktalanul meghódítania a szívemet. A cselekmény is szép lassan csordogált, melynek során Lilac és Tarver olyan váratlan kalandokba keveredett, melynek köszönhetően ráébredtek arra, hogy mennyi közös vonás van bennük és hogy milyen jó párost is alkotnak ők ketten. Szóval szép lassan kezdtek összemelegedni, mely folyamatot - mint azt az elején írtam - kezdetben tényleg roppant kellemesnek és szórakoztatónak találtam, de a lassúsága és a terjedelme miatt mindez egy idő után már kezdett borzasztóan untatni. Nyilván a történetre rásütötte bélyegét, hogy az egész könyvnek szinte csak két szereplője volt, de a sok érzelemben való tocsogás helyett inkább több izgalommal, űrbéli jelentettel és háttér információval is fel lehetett volna turbózni a sztorit - például a szereplők világáról, annak kultúrájáról, történelméről és társadalmi berendezkedéséről, uram bocsá hőseink életéről és múltjáról, melyekről tulajdonképpen nem sok mindent tudtunk meg.

Az egyetlen dolog, ami a vége felé fenntartotta bennem az érdeklődést és ami tulajdonképpen egy kis színt is vitt az egészbe, az a sziget rejtélye volt, amit néhol kissé hátborzongatónak, néhol kicsit izgalmasnak éreztem. Szörnyen kíváncsi voltam, hogy vajon honnan származnak azok a dermesztő suttogások, amiket Lilac hallott, és hogy mi lehetett az oka a szereplők hallucinációinak, de amikor kiderült az igazság, elég vegyes érzésekkel fogadtam, nem igazán nyerte el a tetszésemet.
Ami szerintem irtóra feldobta a könyvet és amit valóban imádtam benne, az Tarver kihallgatásáról szóló rövid párbeszédek voltak. Annyira szórakoztató és üdítő volt olvasni, ahogy ez a srác kissé elferdítve, tőmondatokban és pimasz hangnemben adta elő a bolygón történt eseményeket, hogy azok tényleg minden pénzt megértek.

Szóval összességében ez egy rettenetesen romantikus történet volt, ami nekem most ugyan jól esett, de ennél azért sokkal kidolgozottabb és sci-fi elemekben gazdagabb háttérre számítottam, a dinamikus történetvezetésről már nem is beszélve. Úgyhogy, aki egy túlélős, tisztán romantikus történetre vágyik, az biztos megtalálja benne a számításait, a részemről azonban ez csak egy amolyan egynek elment kategóriás olvasmány volt.

Az eredeti bejegyzés 2016.05.15-én íródott.



A trilógia kötetei:
1. These Broken Stars - Lilac & Tarver
2. This Shattered World - Jubileumi & Lee
3. Their Fractured Light - Sofia & Gideon

Kiadó: Könyvmolyképző
Eredeti cím: These Broken Stars
Sorozat: These Broken Stars
Fordította: Ipacs Ribor
Oldalszám: 488

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése