2021/01/18

, , , , ,

Holly Black: The ​Cruel Prince – A kegyetlen herceg (A levegő népe 1.)

A megjelenése pillanatában még nemigen keltette fel ez a könyv az érdeklődésemet, úgy gondoltam, hogy mivel a fiatalabb korosztálynak szól, így ez engem már nem köthet le. De mivel lépten-nyomon a róla szóló ilyen-olyan, főként pozitív értékelésekbe botlottam, így egyre jobban kíváncsi lettem rá. Olyannyira, hogy be is szereztem és az idei vcs listámra is beválogattam. És őszintén szólva nem bántam meg, hogy elolvastam, mert bár valóban az ifjúság igényeit elégíti ki - amivel persze semmi baj nincs, hiszen úgyis ők a célközönség -, de a történet annyira kegyetlen, és a világ olyan jól kitalált, Holly Black pedig olyan élvezetesen tud mesélni – még a felnőttek számára is -, hogy bizony jöhetnek a folytatások is belőle.

Jude hétéves volt, amikor a szüleit egy kegyetlen tündér meggyilkolta, és ikertestvérével, valamint nővérével együtt elvitte őket Tündérföldére. A szülei gyilkosa, Madoc, - aki történetesen a nővére apja -, a három lányt nemeskisasszonyként nevelte fel a saját házában a tündérek között. Szerette őket, de az egymáshoz való viszonyuk, tudjátok, a gyilkosságok miatt, elég bonyolult volt. Tíz évvel később Jude annak ellenére, hogy pusztán csak egy halandó Tündérföldén, úgy érzi, mégis ehhez a világhoz tartozik. Ám a tündérek közül sokan nem tekintik őt egyenrangúnak, megvetik őt, különösen Cardan herceg, a király legkisebb fia, aki társaival együtt előszeretettel csúfolja és kínozza Jude-ot a halandósága miatt. Jude-nak pedig ahhoz, hogy mindezt túlélje, ugyanolyan okosnak, kegyetlennek és agyafúrtnak kell lennie, mint a tündéreknek. Ráadásul a királyságot a kiélesedett belső viszályok miatt veszély fenyegeti, Jude-nak pedig választania kell, hogy melyik oldalra áll. Kénytelen szövetségeket kötni, amivel bár saját életét kockáztatja, de ez abszolút nem érdekli, mert a célja elérése érdekében a szó szoros értelmében mindenre képes.

Egyértelmű, hogy ez egy bevezető könyv volt, mely segítségével rengeteg szereplőt ismerhettünk meg, és a tündérek világa is - a sok ármánykodással, cselszövéssel és intrikával együtt - elég jól bemutatásra került. A történet eleje számomra kissé lassan indult be, és Jude-ot sem nagyon kedveltem meg. Persze mindez a könyv végére megváltozott, mert olyan fejlődésen ment át, ami miatt már-már megszerettem őt, sőt, felnéztem rá. Egyébként pedig egy olyan bosszantóan önfejű és makacs lánynak találtam, aki ezen tulajdonságainak köszönhetően mindig bajba keveredett. Ám pont ezek a konfliktusok vitték előre a történetet, ami egyébként a legvégén egész jól felpörgött és elég brutális volt ahhoz, hogy felvillanjon fejemben a piros alarm lámpa; hééé, ez tényleg ifjúsági regény akar lenni?

Mondjuk már a könyv nyitányán (a szülők kegyetlen lemészárlásán) és még néhány vérfürdős részen, na meg persze Jude zaklatásán, megalázásán de legfőképp a tündérgyümölcsös incidens közben is már gyakran felvontam a szemöldököm, annyira megdöbbentőnek és meglepően erősnek éreztem őket. De persze mindenkinek más az ingerküszöbe és bár nálam ezek a dolgok nem verték ki a biztosítékot, de egy ifjúsági könyvben azért kissé durvának találtam. 
Na de ezen túllépve azt kell mondjam, hogy Holly Black írása fantasztikusan részletes és látványos, az a sok varázslatos lény és maga a környezet is igazán nagyon fantáziadús és érdekes volt számomra. A karakterek összetettek, és szerencsére még romantikus szálkezdemények is felfedezhetőek a könyvben. És bár a legfontosabbnál a szereplők még elég bizonytalanok az érzéseikben, hogy mindez hangsúlyos legyen, de bízom benne, hogy a következő részben talán majd itt is jobban beindulnak a dolgok.

A könyv végére egyébként egész belelendültem az olvasásba. Az a sok taktikázás, váratlan fordulat és véres összecsapás, ami a történetet végigkísérte, egyre jobban kezdett levenni a lábamról. Jude karaktere pedig elég összetett és érdekes volt ahhoz, hogy kíváncsi legyek mi történik vele a folytatásokban. Szóval összességében jól szórakoztam, és nem okozott csalódást a könyv. Azt nem mondom, hogy holnap már rohanok is a boltba a következő részért, de hogy valamikor azt is sorra kerítem majd, az biztos.  


Kiadó: Könyvmolyképző
Eredeti cím: The ​Cruel Prince
Fordította: Szabó Krisztina
Oldalszám: 432 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése