Lassan három éve már, hogy Nicholas Barreau első regényét
olvastam, és bizony azóta rajongok könnyed kis romantikus történeteiért. Az
Egy este Párizsban immár a harmadik regényem tőle és el kell mondanom, hogy a
lelkesedésem ez idáig még mindig töretlen.
A történet főszereplője Alain Bonnard, már gyerekkora óta
lelke mélyén igazi álmodozó volt. Az a fajta ember, aki a mai napig kalapáló
szívvel ül be a mozi sötét nézőterére, hogy alámerüljön más világokba. Amikor
egy nap a 73 éves Bernád bácsikája arra kéri, hogy vegye át tőle gyerekkora
legemlékezetesebb színhelyét a Cinema Paradis-t, örömmel tesz eleget bácsikája
kérésének. S bár tisztában van vele, hogy manapság különösen nehéz egy kis
művészmozit fenntartani, ő mégis mindent megtesz annak érdekében, hogy imádott
és kissé divatjamúlt filmszínháza tovább működjön. Hogy a forgalmat feldobja,
szerda esténkén szerelmes filmeket kezd el vetíteni, mely előadások alkalmával
figyel fel arra a piros kabátos gyönyörű nőre, aki a jegyvásárlásnál a
pénztárfülkéhez lépve minden egyes alkalommal kedvesen mosolyog rá. Alainnek
négy hónapra volt szüksége ahhoz, hogy minden bátorságát összeszedve
megszólítsa a titokzatos hölgyet, akivel ezek után élete legboldogabb estéjét
tölthette el.
Nos, úgy vélem, hogy nem volt ekkor Alainnél boldogabb ember
Párizsban.
Ám a sors úgy hozta, hogy ez a boldogság csak illúzió,
merthogy a piros ruhás nő, valami oknál fogva nem jött el a következő
megbeszélt találkára, főhősünk története pedig ettől a ponttól kezdve indul el igazán útjára. Merthogy Alain vezetéknév és telefonszám hiányában sehogy nem
tudja elérni Melanie-t, és azon a címen, ahova előző este hazakísérte sem tud senki információval szolgálni róla, úgyhogy kétségbeesett nyomozásba kezd, hogy
felkutassa szerelmét.
Úgy hiszem, hogy ennél többet aligha árulhatok el a
cselekményről anélkül, hogy ne venném el másoktól a felfedezés édes izgalmát.
Mindenesetre, aki ismeri Barreau könyveit, annak nem mondok újat azzal, hogy a korábbi írásaihoz hasonlóan itt is félreértéseken alapuló szerelmi történet a
mű alapja - amit én egyébként soha nem tudok megunni. Annál is inkább mivel az
írónőnek, mint mindig, most is sikerült megőriznie az elbeszélés azon bájos
stílusát, mely segítségével lehetetlen volt nem a hatása alá kerülni a történet
varázsának és szellemének. A szereplők tekintetében ismét a férfiaké volt a
főszerep, amit egy cseppet sem bántam, merthogy Alain karakterét roppant
szimpatikusnak találtam. Ő egy kiváló megfigyelő, okos és irtó romantikus alkat
volt. Egy kicsit lehet, hogy szerencsétlen, de kit érdekel, ha a szeretett nőért mindenre képes volt. És persze nem is
Barreau-ról lenne szó, ha nem egy olyan többrétegű zűrzavaros játékot hozott
volna össze Párizs (mert hol máshol) romantikus utcáin, mint amilyet ebben a regényében is, melynek különlegessége most abban rejlett, hogy gazdag filmtörténeti
utalásokkal volt tele, melyeket olvasva biza én is kedvet kaptam ahhoz, hogy a
kanapén ülve egy meleg takaróval és forró csokival bekuckózva régi nagy
klasszikusokat nézzek a következő hétvégén.
Szóval engem ismét sikerült elvarázsolnia a szerzőnek, merthogy élveztem a könyv minden egyes sorát. Egyetlen
dolog van csupán, amibe bele tudnék kötni, mégpedig, hogy néhol kissé túlírtnak éreztem a
sztorit. Volt egy-két olyan jelenet, ami simán kihagyható lett volna, mert
érzésem szerint nélkülük is tökéletesen kerek lett volna az egész. Na de
igazából nincs okom panaszra, mert így is nagyszerű szórakozásban volt részem. Úgyhogy még mindig nagyon szeretem B. könyveit. Szeretem a stílusát, a karaktereit és a gyönyörű
fülbemászó mondatait. De a legjobban mégis azt szeretem benne, hogy a
történetei nem akarnak többek lenni, mint amik: egy kedves és könnyed humorú
bájos kis romantikus történetek.
„Azt mondják, Párizs a romantikus álmok beteljesítésében
mindig készséges cinkos.”
Daniela Thiele |
Értékelés: 4/5
Kiadó: Park
Eredeti cím: Eines Abends in Paris
Oldalszám: 312
Egy dolgot jegyeznék meg, nem írónő, író.
VálaszTörlésA Nicolas Barreau egy írói álnév, valójában egy írónő áll mögötte, Daniela Thiele.
Törlés